Pedern

Hyttetur med hus 3 og 6

Mitt første innlegg på Pedern vil jeg skrive om hytteturen den 22-24 august. Hus 3 og 6 har vært på hyttetur i Stugudalen i Tydal.  Vi gikk en tur til en gapahuk på andre sida av vannet. Det var skiftende vær. Når vi kom dit skulle vi på blåbærplukking, men vi fant ingenting. Vi hadde en lek istedenfor. Så gikk vi tilbake til gapahuken. Da vi kom tilbake til hytta var vi slitne. Til middag hadde vi spekemat og det var kjempegodt. Da vi var ferdige med middagen, vasket Elin og jeg opp. Etterpå spilte vi fantasi. Så var det natta.

Neste dag våkna vi klokka 8, og jeg sto opp halv 9. Så spiste vi frokost og smurte oss matpakke. Da vi var ferdige med å spise pakket vi klart til en fjelltur og kjørte til parkeringsplassen der vi skulle gå fra, og naturen var så nydelig. Det begynner å komme fine høstfarger, det var fin utsikt og det var så fint å sitte og spise lunsjen sin der. Litt kald vind var det mens vi spiste. Så  hadde jeg med Elin på fototur. Da vi hadde vært der en times tid reiste vi nedover igjen og kjørte til Nedalshytta og grilla og kosa oss. Så kjørte vi til et nydelig område og der så vi Sylane. Fantastiske fjell.

Da vi kom tilbake på hytta, skifta vi til nye klær og var klare for middag. Etterhvert ble det en fin solnedgang.

Neste dag skulle vi hjem, men før det kjørte vi innom fossen Henfallet, og der spiste vi lunsjen vår. Det var så koselig.

Så reiste vi hjem. Takk for en fin hyttetur.

Andre saker

Julefest

Lørdag 12. desember var det julefest her på Peder Morset folkehøgskole. Kvelden var fylt med mye god julestemning og trivelige folk. Det var fin underholdning og alle gikk pent kledd. Vi hadde besøk av andre folk enn bare de som er ansatt eller elev her nå, der i blandt Solan[…]

Les mer »

Rockheim Museum Trondheim

Forrige tirsdag drar Flexi gruppe på Trondheim og vi gikk i Rockheim Museum. Vi nytet godt  huske musikka evolusjon. Det var interessant å leve forskjellig epoker.  Du kan følet hvordan folkens tenket, fordi vi glemme ikke musikka er uttrykk vei. I museum det er  diverse romer med diverse musikk, farger,[…]